Na účely reklamačného poriadku sa rozumie
3.1 Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi, že tovar ,ktorý si zakúpil
3.2 Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za vady tovaru, ktoré: a) existovali pri jeho prevzatí b) vznikli v priebehu záručnej doby, ktorú poskytol predávajúci, alebo vyplýva z doby uvedenej v tomto reklamačnom poriadku.
3.3 Pri predaji je predávajúci povinný vydať spotrebiteľovi doklad zakúpení tovaru.
4.1 Predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za vady tovaru, ktoré
4.2 Predávajúci takisto nezodpovedá za vady tovaru, kde spotrebiteľ nevie dôveryhodne preukázať zakúpenie tovaru od predávajúceho.
5.1 Spotrebiteľ má právo vytknúť vady tovaru zistenej na ním zakúpenom tovare.
5.2 Vadu tovaru spotrebiteľ povinný uplatniť bez zbytočného odkladu . Po tom čo mal možnosť prezrieť si tovar, najneskôr do jedného mesiaca od o dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Ak spotrebiteľ jeho závadu nevytkne, jeho právo zaniká.
5.3 Ak ide o vadu tovaru, ktorá neexistovala v čase jeho prevzatia spotrebiteľom a vyskytla sa až po jednom mesiaci odo dňa prevzatia tovaru, spotrebiteľ je oprávnený vytknúť vadu tovaru najneskôr však do uplynutia záručnej lehoty. Ak spotrebiteľ nevytkne vadu tovaru do uplynutia záručnej lehoty, jeho právo zaniká.
5.4 Na reklamáciu tovaru, ktorá bola uskutočnená až po uplynutí záručnej lehoty predávajúci neprihliada.
5.5 Predávajúci je povinný spísať o vytknutí vady reklamačný protokol, ktorý obsahuje najmä kto, kedy a kde vytkol vadu tovaru, jej popis a spôsob vybavenia. Vzor protokolu o reklamácii je uvedený v prílohe 1.
6.1 Predávajúci poskytuje predĺženú záruku len na tovar pri ktorom je to uvedené v záručnom liste, štandardne poskytuje záruku podľa občianskeho zákonníka 24 mesiacov.
6.2 Záručná lehota začína plynúť dňom prevzatia tovaru od predávajúceho.
6.3 Pri výmene tovaru za nový tovar začne plynúť nová záručná lehota odo dňa prevzatia nového tovaru od predávajúceho.
7.1 Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru, ktoré po ich prevzatí
8.1 Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť zodpovednosť za reklamáciu v mieste uplatnenia reklamácie .Reklamácia je uplatnená dňom úplného a riadneho spísania protokolu o reklamácii a doložením všetkých príslušných dokladov.
8.2 Spotrebiteľ pri reklamácii je povinný predložiť vadný tovar a doložiť doklady o zakúpení tovaru, (dodací list, faktúru, pokladničný bloček) a záručný list (ak bol vystavený predávajúcim, ináč záručný list nahrádza faktúra). Ak spotrebiteľ nepredloží doklad podľa predchádzajúcej vety, predávajúci je oprávnený spísať protokol o reklamácii, avšak upozorní spotrebiteľa, že reklamačné konanie nezačne, kým nebudú splnené formálne náležitosti reklamácie. Na odstránenie formálnych nedostatkov určí predávajúci lehotu, ktorá nemôže byť kratšia ako tri dni.
8.3 Ak spotrebiteľ neodstráni nedostatky podľa odseku 2, predávajúci reklamačné konanie zastaví.
11.1 Spotrebiteľ má právo žiadať aby a) ak ide o odstrániteľnú vadu tovaru: predávajúci ju podľa možností odstránil bez zbytočného odkladu, najneskôr však do uplynutia zákonom stanovenej lehoty a na svoje náklady, predávajúci vadný tovar vymenil, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady na cenu tovaru a závažnosť vady, b) ak ide o neodstrániteľnú vadu tovaru: predávajúci vymenil tovar za nezávadný, ak vadu nemožno odstrániť a táto vada bráni riadnemu užívania tovaru
11.2 predávajúci poskytol primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru, ak ide o vadu, ktorá nebráni riadnemu užívania tovaru.
12.1 Ak spotrebiteľovi vznikne povinnosť prevziať tovar od predajcu a spotrebiteľ ho neprevezme v lehote, ktorú mu na to predávajúci určil, predávajúci je oprávnený účtovať skladné v sume 1 Eur/1m3 tovaru denne, lehota prebrania tovaru nesmie byť kratšia ako 10 dní.
12.2 Ak spotrebiteľ neprevezme tovar ani po opätovnej výzve, predávajúcemu vznikne právo tovar držať, užívať ho, alebo zaslať spotrebiteľovi na jeho náklady.
14.1 Vo veciach, ktoré neupravuje tento reklamačný poriadok sa postupuje podľa : Zákon č. 250/2007 Z.z o ochrane spotrebiteľa a o zmene Zákona SNR č.372/1990Zb. O priestupkoch v znení neskorších predpisov, Občianskym zákonníkom.
14.2 Tento reklamačný poriadok sa na vybavenie reklamácie, opravu tovaru vzťahuje primerane!
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1. apríla 2010.